Paistab
küll,
et on ülim aeg siit Inle järve äärest jalga
lasta. Muidu söön
end pannkookidest lolliks. Eile
maiustasin Full Mooni
nimelises kohas banaanipannkooki meega. Oi, see
oli magus amps.Täna oli hommikusöögiks imehea
õhuke
pannkook, mille ma koos avokadosalatiga nahka panin ja nüüd
sellises imeliku nimega kohas nagu MeeMees Choice korrata
loodan.
Ühesõnaga on mu peake selliste kaunite kulinaarsete
mõtegega täidetud.
Nyaunghswe
on vesterni maiguga linnake. Majad on
keskmiselt 2 korruselised ja otse tänava
ääres...tänavad
jällegi sellised tolmused. Muidu selliseid rohelisi platsikesi ja
haljastust
siiski on. Söögikohti turistidele on siin rohkem kui rubla
eest. Pealtnäha jääbki mulje, et ega linnas endas
midagi muud teha eriti polegi, kui süüa. Palav on.
Hommikul tõusin vara...ca pool kuus...et minna
taas paadiga järvele. Eile kauplesin ja kaklesin üsna
kõvasti paadi teemal. Ega eriti ei taha ju maksta 8000K 4
tunni eest järvel. See tundus sellise koorimisena. Lisaks veel,
kui tead, et põhiatraktsioon - turg – on
pühapäeval
kinni. See-eest pakutakse miski pidustuse protsessiooni. Ma ei teagi
täpselt, mis pidustus siin parajasti käimas on. Kas seesama
täiskuu festival, mis budistid Kalawis vara hommikul valjult
jorisema pani või miski muu.
Four Sistersi lobbis kui võib nii nimetada, istus
üks armas belglanna, kes oli koos oma kutiga lennanud otse
Bangkok - Yangon - Heho ja nüüd tegi ühe
hotellitöötaja abiga tutvust birma keelega. Sain teada, et
'kazaa'
tähendab maksma. Belglased reisivad juba teist aastat.
Lahe. (Mm pannkook on õige hea õhuline ja mõnus
ja avokado salat on super)
Ühesõnaga õhustik eile õhtul
hotelli lobbis oli mõnus ja õdus ning Yin Yin leebus ja
pakkus mulle paati 6000K eest. Ta näitas mulle ka oma nime ette
LP raamatust. Lonely Planeti Myanmari raamatu autor tänas teda
seal raamatu koostamisel osutatud abi eest.
Peaksin õppima kohalikega viisakamalt käituma.
Oma giidile ma vist näitasin nats liiga palju iseloomu. No a tee
mis tahad, minu meelest ta ei olnud rohkem dollareid väärt,
kui kokku lepitud sai. Prantslased külvasid küll oma giidi
rahaga üle. Minu meelest suht vastutustundetu, sest see on neile
ikkagi väga kerge raha võrreldes selle tööga,
mida mõned kaasmaalased, kes turismiäris ei osale,
teenivad.
Too teine giid oli eriline tola. Jäi sellest
riisiveini solgist nii täis, et anna otsad. Ma ei
saanud üldse
aru, et ma midagi alkohoolset tarbinud olin. Jah, me jõime
kloostri köögis koos giididega kohalikku samakat riisiviina
näol. Inglise keeles nimetatakse seda
miskipärast
riisiveiniks. Märjuke maitses nagu liisunud ja veega lahjendatud
longero. Ühesõnaga üsna jube kraam, aga läks
kurgust alla küll ning järgmine hommik ei andnud end midagi
eriti tunda. Kraami valmistamiseks jäetakse riis koos greibi
või
laimiga käärima paariks päevaks ja siis aetakse
läbi
puskarimasina või umbes nii ma sain aru.
Prantslased Pierre ja
Benoir osutusid väga
mitmekülgseteks. Lisaks nende suurele ornitoloogia huvile
näitasid nad ülesse ka suurt etno huvi ja musikaalsust.
Benoir tagus potipõhjal trummi ja Pierre tõi
flöödi
välja. Purjus giid tantsis. Tüübid musitseerisid
tõega
andekalt ja hästi. Eestis saadetaks nad nii kõva
esinemise eest Eurovisioonile kindlalt.
Väikesed budamunga hakatised tulid vaatasid
kõike
seda lärmi suurete silmadega pealt. Hiljem selgus, et
läbustasime nende magamiskohas ning et neil oli tegelikult
uneaeg kätte jõudnud. Mis siis ikka, eks ka meil oli aeg
minna päeva väsimust välja puhkama. Vaesed poisikesed
pidid kell viis juba palvusel olema ju. Ma nüüd täpselt
ei tea, aga mulle jäi mulje, et iga poiss sai teksti pihku, mida
ta siis Buddha poole kummardades maha laulma pidi ja tekst oli neil
erinev. Kokku tuli päris
kena kakofoonia. Benoirile meenutas see
Bizet Carmeni
viisi.
Üldiselt pidi budamungaks saamisega sedasi lood
olema, et väikesed poisid tuuakse kloostrisse nagu laagrisse.
Tutvuvad sealse elu ja oluga ja siis hiljem kui meeldis, tulevad
tagasi.
Järgmine hommik taas jalul ja jätkamas matka
Inle järve suunas. Selgus, et kui tahta, siis on võimalik
läbida teekond 12 tunniga 3 päeva asemel. Ma kusjuures
kahtlen, kas me tegelikult ka 20+25+15 kilomeetrit
läbisime....võibolla....Teekond
tundus lühem. Muidugi savimudas ulpimine raskendas liikumist
tunduvalt.
(Mm Birma mandariinid on maruhead)
Viimane lõik läks muudkui allamäge.
Laskusime järvega ühele tasapinnale. Loomulikult
tähendas
see ka seda, et läks aina palavamaks. Lõpp sai
seiklusrikas. Vihmavalingud
olid tee minema uhtunud ja kõndida
tuli ühtlases saviplägas bambuste vahel.
Tegelesin
meistertasakaalu hoidmisega...et mitte libiseda ja pikali
prantsatada... Just siis, kui tundus, et kõige hullem on
möödas, käisin küljeli ja olin üleni
savimudaga kaetud. Mõnus! Andsin ilmse süütundega
oma riided hiljem hotellis pessu. Teada värk ju, et neid riideid
pestakse käsitsi jões. Õnneks polnud rahvas eriti
vaeva näinud.
Usutavasti
nägin hommikul järvel Phaung Daw U
protsessiooni. See oli väärt ülestõusmist ja
raha!
Ronisin ilmse
umbusaldusega paati ja alustasime teekonda järvele.
Mässisin
endale roosa päästevesti ümber. Oma suureks häbiks
pean tunnistama, et ega ma seda paati esialgu eriti ei tunnistanud.
Tundus teine selline ebakindel sõiduriist ja mõtlesin
hirmunult, et mis siis saab, kui paar ümber läheb. Minu
ujumisoskus on ju teada. Päike
oli alles järve ümbritsevate
mägede taga peidus ja need omakorda olid mähitud uduloori.
Paadijuht näis teadvat, kuhu me lähme. Läksin lihtsalt mänguga kaasa. Ühes kanalis parkis ta veesõiduki ujuva aia külge kinni ja jäime ootele. Ujuv aed on selline taime juurtest jne moodustunud hõljuv "madrats" vee peal, mille peal pidid taimed hästi kasvama. Ümberringi tiirutas üsna palju teisi liiklejaid. Märkasin, et kohalikud olid väga pidulikult riides ning kuidagi äraseletatud ilmetega. Pidi vist üsna suur sündmus olema. Aga mis? Mõtlesin algul, et religioosse sisuga suveniire müütav paat ongi protsessiooni paat ja tegin sest isegi paar klõpsu et mitte sündmust maha magada. Kui mõlemad kaldaääred olid veesõidukeid juba paksult täis ja õhku täitis suur ootus, siis ilmusidki kaugusest nähtavale miskid laevad-paadid ja hakkas kostma muusikat. Ma jõllasin oma silmad ära...Kuidas siis nüüd? Kus oli võetud nii palju ühte moodi ilusti uhkelt riides mehi ja sellised uhked paadid-laevad, mis aina uhkemaks läksid? Suured ülekullatud ja võimsate nikerdustega veesõidukid...sellised kuuluvad fantaasiafilmi, mitte reaalmaailma. Sellistega saabub Seeba kuninganna või Kleopatra. Arusaamatu oli, kus kohas nad neid argipäeval peidus hoiavad. Vahtisin etendust suu ammuli. Kogu ürituse sisu oli viia ühes kloostris varjul olevad Budhha kujud järve peal olevatesse küladesse rändama. Sellega seoses liikus muidugi ka mitu legendi ringi.